پژوهشی مهندسی کنترل
کنترل هوشمند کنترل‌کننده یکپارچه عبور توان(UPFC) جهت بهبود پایداری گذرا در سیستم‌های قدرت چند ماشینه

حسن براتی؛ زضا ساکی؛ سید سعیداله مرتضوی

دوره 1، شماره 1 ، خرداد 1389، صفحه 3-12

چکیده
  یکی از مهم‌ترین مزایای استفاه از ادوات FACTS در سیستم انتقال افزایش حاشیه پایداری گذرای سیستم قدرت است که با کنترل توان اکتیو و راکتیو خط در طی بروز خطا در سیستم، صورت می‌پذیرد. گرچه پایدارساز سیستم قدرت (PSS)، مهم‌ترین وسیله برای میرایی نوسانات بوده است، اما در برخی از نقاط کار توانایی لازم در میرایی نوسانات را ندارد و لذا استفاده از ...  بیشتر

پژوهشی مهندسی کنترل
طراحی پایدارسازسیستم قدرت بر اساس تئوری کنترل لغزشی برای سیستم قدرت چند ماشینه

غضنفر شاهقلیان؛ امین رجبی؛ بهرام کریمی؛ محمدرضا یوسفی

دوره 1، شماره 1 ، خرداد 1389، صفحه 13-22

چکیده
  در این مقاله روشی جدید بر اساس تئوری کنترل لغزشی برای طراحی پایدارساز سیستم قدرت (PSS) ارائه می‌شود. هدف این کنترل کننده افزایش پایداری و بهبود پاسخ دینامیکی یک سیستم قدرت چند ماشینه می‌باشد. به منظور طراحی کنترل‌کننده لغزشی، ابتدا مدل غیرخطی سیستم به شکل نرمال تبدیل می‌شود که باعث تسهیل در طراحی کنترل‌کننده‌ی غیرخطی برای آن می‌شود ...  بیشتر

پژوهشی مهندسی قدرت
اندازه گیری صنعتی تاثیر آلودگی بر عملکرد عایقهای فشار قوی

محمدمهدی قنبریان؛ محمدرضا شریعتی؛ محمد محمدی

دوره 1، شماره 1 ، خرداد 1389، صفحه 23-30

چکیده
  مقره‌های فشار قوی در معرض شرایط محیطی و اقلیمی مختلف قرار می‌گیرند. تأثیرات متقابل شرایط محیطی و آلودگی ایزولاسیون باعث می‌گردد عایق مقره‌ها خود بستر مناسبی جهت هدایت جریان گردیده و اثرات خود را بر سیستم‌های قدرت به جا بگذارد. در حال حاضر جهت تعیین سطح آلودگی محیط بر روی ایزولاسیون از اعداد تقریبی و تجربی استفاده می‌گردد. در نتیجه ...  بیشتر

پژوهشی مهندسی مخابرات
پیاده سازی الگوریتم یافتن دوره تناوب با استفاده از شبیه سازی تبدیل فوریه کوانتومی

زهره مقاره عابد؛ محسن عشوریان؛ کیومرث غوثی

دوره 1، شماره 1 ، خرداد 1389، صفحه 31-38

چکیده
  در این مقاله، به معرفی تبدیل فوریه کوانتومی به عنوان جزء کلیدی بسیاری از الگوریتمهای پرکاربرد می‌پردازیم. الگوریتمهایی که به حل مسائلی منتهی می‌شوند که حل آنها روی یک کامپیوتر کلاسیک، سخت و گاهی غیرعملی است. تبدیل فوریه کوانتومی به عنوان کلیدی برای تخمین فاز کوانتومی مطرح می‌گردد. هدف ما در این مقاله پیاده سازی الگوریتم یافتن دوره ...  بیشتر

پژوهشی مهندسی پزشکی
یک روش جدید ترکیبی در مسیریابی سراسری وسایل نقلیة خودگردان زیرآبی

شبنم پسته؛ احمدرضا نقش نیلچی؛ فرید شیخ‌الاسلام

دوره 1، شماره 1 ، خرداد 1389، صفحه 39-50

چکیده
  تاکنون روش‌های سراسری متعددی برای حل مسئله طراحی مسیر پیشنهاد شده است که از آن میان روش‌های گراف پدیداری، دیاگرام ورونویی، درخت چهاروجهی و جبهه موج جایگاه ویژه‌ای دارند. در این مقاله با ترکیب این چهار روش در یک ساختار واحد، یک الگوریتم طراحی مسیر جدید به نام (HYBRID-VQVW) HYBRID-Visibility-QuadTree-Voronoi-WaveFront ارائه می‌شود. در این روش در هر فاصلة نمونه‌برداری ...  بیشتر

پژوهشی مهندسی قدرت
ارائه یک مبدل دو طرفه ایزوله جدید با جریان خروجی پیوسته

بهادر فانی؛ مجید دلشاد؛ داریوش نظرپور

دوره 1، شماره 1 ، خرداد 1389، صفحه 51-56

چکیده
  در این مقاله یک مبدل دو طرفه جدید ایزوله ارائه شده است. این مبدل از دو ترانسفورمر فوروارد و فلای بک تشکیل گردیده و تنها یک سوییچ در طرف اولیه و یک سوییچ در طرف ثانویه ترانسفورمر دارد. این مبدل به صورت PWM کنترل می‌گردد و از آنجایی که در هر دو حالت خاموش و روشن بودن سوییچها توان به خروجی منتقل می‌گردد، چگالی توان آن نسبت به مبدلهای قبلی ...  بیشتر

پژوهشی مهندسی قدرت
تحلیل حالت ماندگار مبدل رزونانسی مرتبه چهار با فیلتر خروجی خازنی

نوید شفیعی؛ حسین فرزانه فرد؛ مهرداد جعفر بلند

دوره 1، شماره 1 ، خرداد 1389، صفحه 57-65

چکیده
  در این مقاله یک مدل ریاضی برای مبدل رزونانسی مرتبه چهار LCLC با فیلتر خازنی در حالت ماندگار ارائه می‌شود. به دلیل غیرخطی بودن فیلتر خروجی این مبدل، روشهای معمول مدل‌سازی مبدل‌های روزنانسی نمی‌توانند رفتار این مبدل را مدل‌سازی کنند. در این مقاله یک مدل ریاضی ارائه می‌شود که می‌تواند عدم وجود سلف در فیلتر خروجی را اصلاح کند و عملکرد ...  بیشتر

پژوهشی مهندسی کنترل
کنترل حداقل تلفات مد لغزشی درایوهای موتور سنکرون IPM

مهران زمانی‌فر؛ صادق واعظ زاده

دوره 1، شماره 1 ، خرداد 1389، صفحه 66-71

چکیده
  در این مقاله، یک روش کنترل غیر خطی حداقل تلفات برای موتور سنکرون آهنربای دائم درونی (IPMSM) بر اساس یک روش جدید توسعه یافته مد لغزشی ارائه شده است. در این روش کنترلی، کنترل سرعت درایوهای IPMSM به همراه تضمین حداقل تلفات موتور در کنار نامعینی‌های موجود مانند تغییرات پارامتر که به جزء نزدیک شرایط کار نامی، تأثیر نامطلوبی بر روی رفتار کنترل‌کننده ...  بیشتر