مقایسه دو روش کاهش گشتاور دندانه‌ای در ماشین تکفاز 6 قطب مغناطیس دائم با آهن‌ربای سطحی

امیر حسین توکل زاده؛ جواد فیض؛ غضنفر شاهقلیان

دوره 4، شماره 13 ، فروردین 1392، ، صفحه 23-28

چکیده
  ماشین‌های مغناطیس دائم با آهن‌ربای سطحی پرکاربردترین ساختار روتور را در این نوع ماشین‏ها دارا هستند. در ماشین‌‌های شیاردار، ویژگی‌های عکس العمل ناچیز آرمیچر و توانایی تحمل اضافه بار زیاد را می‏توان با انتخاب آهن‏رباهای سطحی به دست آورد. یک فاصله‌ هوایی یکنواخت، طبیعت اصلی موتور آهن‏ربای دائم، ساختار آهن‌ربای سطحی و بدون ...  بیشتر

پایدار سازی رفتار سیستم تعلیق الکترومغناطیسی با استفاده از الگوریتم ژنتیک

عباس نجار خدابخش؛ محمدرضا مرادیان؛ لیلا نجار خدابخش؛ نوید رضا ابجدی

دوره 3، شماره 11 ، مهر 1391، ، صفحه 53-61

چکیده
  سیستم تعلیق الکترومغناطیسی که یکی از روش‌های مورد استفاده در قطارهای معلق مغناطیسی است دارای رفتاری ناپایدار و غیرخطی است. در این مقاله ابتدا مدل ریاضی سیستم تعلیق الکترومغناطیسی را به دست آورده و سپس آن را خطی کرده‌ایم. پس از آن جهت پایدار کردن رفتار سیستم از روش فیدبک حالت استفاده شده است که ضرایب کنترلی آن با روش ریکاتی به دست ...  بیشتر

مهندسی صنایع
مروری بر سیستم‌های معلق مغناطیسی با تاکید بر تعلیق الکترودینامیکی

عباس نجارخدابخش؛ محمدرضا مرادیان؛ بیژن معاونی

دوره 2، شماره 6 ، شهریور 1390، ، صفحه 31-46

چکیده
  امروزه استفاده از سیستم‌های ریلی معلق مغناطیسی در حوزه حمل و نقل بسیار مورد توجه قرار گرفته است. معلق بودن وسیله در سیستمهای ریلی معلق مغناطیسی به خاطر ایجاد دو میدان مغناطیسی در فاصله نزدیک به هم و در نتیجه دافعه و یا جاذبه بین آنها می‌باشد. در ایران بررسی انواع سیستم‌های مغناطیسی موجود و کاربرد آنها بویژه در سیستم‌های حمل و نقل ...  بیشتر